אודות העמותה

מי אנחנו?

עמותת גושן הינה ארגון ללא כוונת רווח שנוסד בשנת 2014 על ידי קבוצת רופאי ורופאות ילדים מובילים בישראל, בשיתוף פרופ' פרנק אוברקלייד ממלבורן, אוסטרליה, שזכה להכרה בינלאומית על עבודתו בתחום הגיל הרך. שותפי העמותה זיהו כי יש צורך ממשי לקדם את בריאותם, התפתחותם ורווחתם האופטימלית של ילדי וילדות ישראל, ולשנות ולייעל את האופן שבו השירותים ניתנים לילדים, לילדות ומשפחותיהם.

העמותה ממקדת את פעילותה בעיקר באנשי ונשות מקצוע העובדים במערכת הבריאות, לאור העובדה שכל ילד וילדה בישראל פוגשים בהם מספר פעמים בשנה. אנשי ונשות המקצוע הללו מהווים ציר מרכזי בחיי הילדים ומשפחתם, שכן הם נתפסים כחלק משירות לא סטיגמטי ואוניברסלי. תפקידם מאפשר להם לזהות ולמנוע אתגרים ובעיות ממגוון תחומים המשפיעים עמוקות על חיי הילדים והוריהם. יצירתה של מערכת משולבת הנותנת קול לכל הגורמים הבאים במגע עם הילדים ומשפחתם, כגון מערכת חינוך ומערכת הרווחה, היא קריטית.

אנו מאמינים שבעזרת החזון, ההשקעה והמדיניות המתאימים, תוכל מדינת ישראל לשנות באופן מהותי את חייהם של ילדיה, ובעיקר את חייהם של הילדים והילדות הפגיעים ביותר. לכן, עמותת גושן עובדת בשיתוף פעולה עם אנשי ונשות מקצוע – רופאי ורופאות ילדים ומשפחה, אחיות טפ"ח ועוד, ארגוני בריאות ורווחה, קובעי מדיניות ושותפים מכל רחבי הקשת הבריאותית, מקצועית וחברתית, כדי לשנות באופן משמעותי את מערך התמיכה בהתפתחות ילדים וילדות בגיל הרך ובהורות, ועל מנת להשיג שינוי משמעותי בתחום התפתחות הילד והילדה, לחזק את החברה האזרחית ובכך לעצב את עתידם של הילדים והילדות במדינת ישראל.